mandag 27. mai 2013

Sjakkrutet gulv

Jeg har lenge syntes sjakkrutet gulv har vært utrolig fint, og da spesielt diagonale sjakkruter som har farger som går ton i ton. Siden gulvet i dukkestua skulle få seg et nytt strøk med maling, tenkte jeg å prøve ut ruter for å få ekstra liv til det lille rommet.
Først måtte gulvet få seg et nytt strøk med hvitmaling, deretter var det den møysommelige jobben med oppmåling av alle rutene som måtte gjøres. Etterpå ble alle rutene teipet opp med maskeringsteip, men siden det ikke er mange kvadratmeter i den lille dukkestua tok det heldigvis ikke all verdens tid. Litt tid tar det såklart, men helt overkommelig:)




Etter at jobben med oppruting og maskering var gjort var det tid for maling! Litt restemaling fra andre prosjekter passet perfekt til farge nummer to:) Siden jeg har brukt oljemaling må jeg vente en dag før jeg tar neste strøk. Fargen ser en tanke lysere ut på bildet enn den er i virkeligheten.


Kanskje ikke så lett å se hvordan det blir før teipen tas av, men jeg tror det blir bra.
Hva tror dere? 

Det ferdige resultatet får dere om litt:)

Ønsker alle en fin uke!

8 kommentarer:

  1. Åhhhhhhhhhhhhhhh så fint du kommer att få det!
    Härligt fint!
    Vad duktig du är!
    Önskar dej en fin dag!
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  2. Sånt golv vill jag ha också, så himla
    fint det kommer bli!! Kan lätt tänka mig
    att det är mycket jobb med tejpandet, men
    det är det värt. Ser fram emot bild på
    hur det blev.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Så knallfint det blir,sjakkmønstra gulv er knallfint og så flott det kommer til å bli i hytta:)gledermeg til å sjå det endelige resultatet:)
    Ein fine dag til deg❤
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Det kommer til å bli fantastisk fint!!
    Synes det er så fint med rutete gulv! Spennende å se når du blir helt ferdig!!:)
    Ha en superfin dag!!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  5. Digger sjakkgulv!
    Gleder meg til å se resultatet
    Flinka!
    Klem

    SvarSlett
  6. Det blir nok knallfint! Så nydelig med malt sjakkgulv! Gleder meg til å se:-)

    SvarSlett
  7. Jeg tror det bliver kanont fint! Jeg glæder mig til at se når det er færdigt. :-)
    God helg
    Klem
    Birgitte

    SvarSlett
  8. Ser superfint ut ! Gleder meg til du viser oss resultatet !! :-)

    SvarSlett